Victor
#0
Quan escolteu la paraula Linux, potser us imagineu programadors amb barba escrivint codi fosc en una pantalla negra. Bones notícies, les coses han canviat! En poques paraules [indent]Linux és un sistema operatiu, una gran peça de programari que maneja un ordinador. és similar a Microsoft Windows, però és completament lliure. El nom correcte és GNU/Linux però "Linux" també serveix. Linux no és el producte d'una empresa, sinó d'un nombre d'empreses i grups de persones que contribueixen en el projecte. En efecte, el sistema GNU/Linux és un component central, el qual es transforma en molts productes diferents. Se'n diuen distribucions. Les distribucions canvien l'aparença i el funcionament de Linux completament. N'hi han des de grans, sistemes complets totalment equipats (desenvolupats per empreses) fins les més lleugeres que entren en un clauer USB o funcionen en computadores antigues (sovint desenvolupades per voluntaris). Una distribució destacada, completa i fàcil d'usar al iniciar-se a GNU/Linux és http://www.ubuntu.com/ Ubuntu . [/indent] Fent servir Linux [indent] Linux no és més difícil d'usar que Windows, i té moltes més funcionalitats. Només pren uns minuts familiaritzar-se amb una distribució com Ubuntu o Fedora, la qual vé amb molts programes instal·lats. Si necessiteu programes útils per a treballar amb documents de negocis, Internet / connexió de xarxes, o treballar amb gràfics, està llest per a que l'useu. Voleu més que això? Linux pot fer-ho -hi ha molts milers de programes que podeu trobar, instal·lar i desinstal·lar intuïtivament i fàcilment. Però, no hauria d'assumir que Linux és un clon de Windows. Per a saber què us espera en endinsar-vos en Linux, us suggerim llegir la nostra pàgina relacionada amb el procés de canvi.[/indent] La resposta completa[indent] Quan obteniu una distribució de GNU/Linux, també obteniu la llibertat per a estudiar-la, copiar-la, canviar-la, i redistribuir-la -això és el que la fa realment lliure. Moltes empreses desenvolupen el seu propi sistema operatiu basat en GNU tot i no tenir els drets exclusius del producte. Llavors, com funciona tot plegat? * Moltes empreses fan negoci del suport i serveis sobre les seves distribucions GNU/Linux. Els clients compren la garantia de les actualitzacions segures i l'assistència. Altres serveis inclouen formació i millores a mida del programari. * Algunes empreses, com HP i IBM, contribueixen amb Linux perquè el preinstal·len en els servidors que venen. * El fet que una comunitat àmplia participi en el desenvolupament i millora del programari, disminueix costos i millora l'eficiència. En última instància, l'usuari final acostuma a tenir els programes a cost zero, mentre que les empreses acostumen a preferir pagar per més suport.[/indent] Puc tenir GNU/Linux en català? [indent] . Totes les distribucions principals estan disponibles en moltes llengües, i tenen suport per a molts tipus de teclats. A diferència de Windows, totes les llengües s'inclouen a cada CD d'instal·lació, així no hi ha cap necessitat de descarregar (o pagar) una versió totalment diferent per canviar la llengua del vostre ordinador. [/indent] Si vos ha interessat tota aquesta informació podeu continuar a http://www.gnulinux.cat/ gnulinux.cat
Sigues el primer a qui li agrada això.
Joan Pau Joan Pau
#4
HEY thor!
tinc l'opensuse!
xrò no faig l'us necessari!
vui borrar-lo... i deixar d'ocupar 20 gb q vaig donar x a linux...
puc deixar-lo com abans i treure linux? xD T_T
Sigues el primer a qui li agrada això.
Victor
#5
xDD, si, pero com no he fet mai tampoc se com es fà...
pots provar formatejant la partició de linux, amb algun programa com el partition magic o el gparted.. Aquest ultim es lliure i tal..
peró bé, que aquesta experiència no et faja enrrere i mes avant el tornes a provar i voras com acaba agradan-te...
Sigues el primer a qui li agrada això.
Albert
#6
Jo probablement em posi Linux al portatil quan mel compre ;)
pD: x cert, thor, no volia dirteu, pero el país/món de Zelda es Hyrule, no Hyurle, q jo sapia xDD
salut! :)
Sigues el primer a qui li agrada això.
Victor
#7
Es que sempre ho he pronunciat aixi, i aixi serà per a mi xddd
Sigues el primer a qui li agrada això.
Victor
#8
Ah i es un regne, ni país ni mon :P
http://ca.wikipedia.org/wiki/Hyrule
Sigues el primer a qui li agrada això.
Albert
#9
tecnicament un regne segueix sent un país, però baix una monarquia ¬¬
incult! xDDD q nuu
Sigues el primer a qui li agrada això.
Victor
#10
No crec que a Hyrule es tinga la concepció moderna de "País", sincerament. Es un regne i punt.
Sigues el primer a qui li agrada això.
Victor
#11
Has degenerat el tema. :@
A lo que toca, a parlar de linux si vols xdd
Sigues el primer a qui li agrada això.
Marina
#12
no entenc pq jo sóc una friki amb motius, si els més frikis aki sou vosaltres !
xDDDDD
:beset:
Sigues el primer a qui li agrada això.
Marina
#13
ohh, ara sóc friki de la casa, molt bé !
Sigues el primer a qui li agrada això.
Albert
#14
epa, no se suposa q freak i friki son coses distintes?
Sigues el primer a qui li agrada això.
Marina
#15
a si? aviam qui m'ho explica xd
Sigues el primer a qui li agrada això.
Albert
#16
Anava a linkejarte a la viquipèdia, però el article Friqui diu coses rares i sense fonament...
Encara que la Wikipedia tmb xD
jo sempre he sentit qu un friki és un tio a qui li agraden coses rotllo fantasia, manganime, rol, etc. i un freak és el típic notas/monstre com el Pozí.
Però pareix q els significats van canviant i ara tot va a friki :eing:
Sigues el primer a qui li agrada això.
Marina
#17
doncs jo ni friki ni molt menys freak !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! xddddddddddddddd
sort que sóc, de la casa... si no... xd
:beset:
Sigues el primer a qui li agrada això.
Esteve juvert
#18
Qualsevol agafa un sistema operatiu inestable i ple de virus! on hi hagi linux que es tregui la resta!! el nou ubuntu surt d'aqui 5 dies!!!
Sigues el primer a qui li agrada això.