Gina
#0
S'acosta el dia esperat de molts catalans, les agrupacions infantils i juvenils de diferents barris s'ajunten per recaptar diners tot venent roses i punts de llibre per rememorar aquesta data senyalada per nosaltres (sempre trobem també el típic gitano pel carrer: Rozah cinòhó eurÒ_Ó xD). Crec que hom coneix aquesta festa i la llegenda que l'acompanya (espero i desitjo no trobar-me ningú que no la sàpiga per favor). Un brau cavaller mata un drac per salvar una bella princesa que se sacrifica per tot el seu poble i de la sang del drac en brota un roser. Maco, no? Per axiò els homes regalen roses a les dones (encara estic esperant la rosa negra que fa tant que vull xDDDD). L'altra part, que ja no és llegenda, és el llibre. No recordo massa bé com va però dos grans autors van morir el dia 23 d'abril (Cervantes i Shakespeare, si no recordo malament).
Feta aquesta petita introducció cultural (petita sobretot) us vull proposar un parell de coses:
- A la majoria d'escoles, se celebren els Jocs Florals, hi has participat? En tal cas, què has escrit? Comparteix-ho!
- Sant Jordi hauria de ser festa nacional catalana? (recordem si us plau que és el nostre patró)
Per favor, aquest 23 lluiu una preciosa senyera a les vostres finestres o balcons, que la cultura catalana es mereix això!
Sigues el primer a qui li agrada això.
Anna
#1
Si, és una bonica llegenda xD
Al meu cole mai s'han celebrat els Jocs Florals que jo sapiga, però algo semblant com escriure una redacció si (encara que a mi això d'escriure no se'm dona massa bé que diguem xD).
i per últim, jo crec que si! ho hauria de ser una festa nacional^^
Sigues el primer a qui li agrada això.
Marina
#2
jo sempre la penjo la senyera per sant jordi, és l'única del poble, però la penjo! xd
en josep pla també va morir el 23 d'abril!
:)
Sigues el primer a qui li agrada això.
Joan Pau Joan Pau
#3
Jo faig alguna cosa per a l'escola...
però jo n'he sóc especial...
i en comptes de fer-hi un poema, una història...
he posat un poema... però... ben bé no se si es un poema:
el cant de la senyera:
xDD
Al damunt dels nostres cants
aixequem una Senyera
que els farà més triomfants.
Au, companys, enarborem-la
en senyal de germandat!
Au, germans, al vent desfem-la
en senyal de llibertat.
Que volei! Contemplem-la
en sa dolça majestat!
Oh bandera catalana!,
nostre cor t'és ben fidel:
volaràs com au galana
pel damunt del nostre anhel:
per mirar-te sobirana
alçarem els ulls al cel.
I et durem arreu enlaire,
et durem, i tu ens duràs:
voleiant al grat de l'aire,
el camí assanyalaràs.
Dóna veu al teu cantaire,
llum als ulls i força al braç.
:D
JUMPY.
EM PROVOQUEN EL CATALÀ, JO ELS PROVOCO!
Xd
Sigues el primer a qui li agrada això.
Olga Cor
#4
:) clar que ho ha de ser!!!
jo he participat als jocs florals del barri i del cole totta la vida però fua... ho escric a mà a saber on ha anat a parar.
vaig fer una poesi molt freak de la k només recrdo :
Sant Jordi era un cavaller
Amb una capa i un barret
xD
o alguna cosa per l'estil
Sigues el primer a qui li agrada això.