Gina
#0
Ja sabem tots que la llengua catalana no és molt típica a la gran pantalla, malgrat això hi ha algun que altre cinema que si que ens permet d'escoltar i veure pel·licules en català, per poques que siguin.
És una llàstima que la majoria siguin pel·lícules de caire infantil (per exemple, Doraemon o Shin Chan), ja que la gent que viu lluny d'aquests cinemes no hi acudeix donat que són dibuixos animats. També, però, últimament, s'han estat fent més pel·licules, no sols de dibuixos, en català.
Heu vist alguna pel·lícula en català?
Quins cinemes són els que ho fan?
En sabeu d'alguna, ara?
Comenteu, de pas i si voleu, quina pel·licula basada en quelcom català (potser també i podem incloure series televisives o pel·licules que no han anat a la gran pantalla) us ha captivat més.
Jo he anat a veure pel·lícules en català, però no he tingut l'oportunitat de veure'n masses. La que va ser totalment en català va ser l'última de "Harry Potter"... era pel centre no recordo ben bé on... però em va deprimir que fossim només 5 a la sala, jo i dues amigues i una parella... Actualment no sé quina fan en català però crec que per Tv3 anuncien força.
I sens dubte una de les pel·lícules que recordaré sempre és "Salvador", i vaig aconseguir veure-la en català... és a dir, la part que pertocava parlar a la familia, ja que molts cines ho feien tot en castellà.
Bé, espero que a algú li interessi el tema ^^
Sigues el primer a qui li agrada això.
Daniel OG
#1
Aquí al País Valencià (al menys el que jo conec) el cinema en català és pràcticament nul a les sales de cinema comercials (centres comercials, etc).
Un autèntic disbarat.
El que jo conec és que darrerament la Universitat d'Alacant, en concret el Servei de Promoció i Ús del Valencià i alguns cinemes de la ciutat projecten pel·lícules en català de molta més qualitat de les que es poden vore per ahi.
http://www.ua.es/spv
Jo Salvador també l'he vista en català (després d'haver-la vist en castellà) i guanya molt.
Sigues el primer a qui li agrada això.
Aina
#2
jo vaig veure dos cops shreck. una per iniciativa propia i una altra amb els crios del campus que els vam portar. L segon cop va ser al cinema de l'eroski de sant cugat i la vam veure en català.
A l'eroski de sant cugat (al meu poble no hi ha cinema) posen sovint pelicules en català:)
Sigues el primer a qui li agrada això.
Joanot
#3
La generalitat es podria posar les piles en aquest tema!
Sigues el primer a qui li agrada això.
Marina
#4
a figueres no n'hi ha quasi mai cap
menys l'altre dia que vaig veure viki cristina bcn
:D
muaa
Sigues el primer a qui li agrada això.
genís
#5
jo sempre he defensat el cinema en català
pero enkara falta lluitar molt xk a la majoria d cinemes dels països catalans es veguin les pelicules en català!!!!
apa ciauuu
=)
BALL DE ROJOS //*//
Sigues el primer a qui li agrada això.
Victor
#6
Jo ultimamanet en n'he vist dues.
Vicky Cristina Barcelona i Sa majestat minor.
Gracies al servei que Dani ha anomenat abans i la feïna d'un Club de cinema local.
http://www.cinemaenvalencia.com/cinemaenvalencia.htm
http://www.utiye.com/pactual.html
Sigues el primer a qui li agrada això.