Alejandro Ponce Hidalgo
#0
HOLA
faig aquest tema perquè vull escoltar opinions sobre contestar en català a les conversacions en castellà
comenteu
gràcies
Sigues el primer a qui li agrada això.
Marina
#1
mb miquelet !! ^^
jo parlo sempre en català també. una de les raons és q no tinc amics que em parlin en castellà xd
Sigues el primer a qui li agrada això.
Albert
#2
Jo he sigut criat en una família bilingüe i per això utilitze quasi indistintament els dos idiomes. En Ontinyent parle a tot el món en valencià però en la capital acostume a utilitzar el castellà. Això si, et trobes moltíssima gent que si sap que parles valencià de primeres et parla en eixa llengua o canvia a meitat de la conversació, però hi ha de tot, clar :P
Sigues el primer a qui li agrada això.
Victor
#3
Jo intente parlar en valencià sempre, si em contesten en castellà seguisc i si no m'entén i m'ho diu educadament, alehores canvie al castellà sense cap problema.
Ara, això és en teoria, culturalment els valencians tendim a canviar la llengua a la primera de canvi i encara que intente canviar aquest malcostum molts cops canvie.
Sigues el primer a qui li agrada això.
#4
Jo parlo Català sempre, amb qui sigui, també quan em truquen per telefon. Jo a no ser que em diguin que no entenen el Català, no canvio, i moltes vegades continuo parlant Català encara que no m'entenguin, aixi l'aprenen, es una qüestió de ser educat i no canviar d'idioma perquè si, aixi l'únic que fem es impedir que aprenguin l'idioma, si jo anés a Anglaterra m'agradaria que em parlessis en angles sempre per poder aprendre'l (o en el meu cas millorar-lo). Òbviament també depèn de la persona i el lloc, en el treball es mes difícil perquè cal ser diligent amb la feina, però per exemple jo tenia una companya portuguesa que portava tot lo de Portugal de l'empresa, i em va dir que no entenia el Català, i jo li vaig dir que jo no entenia el Portuguès, aixi doncs li vaig dir que ella em parles en Portuguès i jo a ella en Català, aixi els dos aprendríem dues llengües, i tots dos cofois.
Fins avui dia no me topat amb cap persona que s'emprenyi perquè li parli en Català, i molta gent que jo pensava que no m'entendria, com per exemple treballadors estrangers, resulta que m'han entès quan els parlava en Català, òbviament alguns amb dificultats. Aixi que ja sabeu, si voleu fer país i estendre la nostre llengua, oblideu els tòpics de tants anys, que es pot viure perfectament nomes en Català, i si cap pensa que visc a una zona amb molta població Catalana s'equivoca, visc al Baix Llobregat (bressol de l'immigració espanyola) i soc de pares Castellano-parlants.
Sigues el primer a qui li agrada això.
Diego
#5
Jo hi ha cops que a la meva família els parlo en català (per molestar, of course)
Sigues el primer a qui li agrada això.
Albert
#6
Sigues el primer a qui li agrada això.
Diego
#7
Ahir hi havien uns nois disfressats de poker face xdddd
Sigues el primer a qui li agrada això.