Dèlia
#0
Sarkozy va ordenar al juliol el desmantellament de 300 campaments de gitanos, posant com a excusa que viuen de forma il·legal i suposen una amenaça per a la seguretat. A l'agost ha expulsat 700 gitanos i a finals de juliol, Sarkozy va anunciar una sèrie de mesures per declarar la guerra a la "violència urbana". Entre elles, destaca la retirada de la nacionalitat francesa als immigrats que atemptin contra les autoritats, com a mesura d'amenaça per a la contenció. El primer objectiu del president francès ha estat l'ètnia gitana, procedent majoritàriament de Romania i Bulgària i que viu en campaments als afores de les grans ciutats.
Les persones que habiten en aquests campaments -també presents al nostre país- no tenen garantits els drets bàsics i malviuen en unes condicions higièniques escasses amb dificultats per obtenir fins i tot aigua potable. Els governs neoliberals, lluny d'ajudar-los a tenir una vida digna els criminalitzen fins a l'exclusió social o els expulsen directament, com en el cas francès.
Sigues el primer a qui li agrada això.
Daniel OG
#1
La nacionalitat es retira només als inmigrants o a tots els ciutadans francesos? Està bé castigar severament qui ve a aprofitar-se i delinquir, però que també s'aplique als francesos. I el perill està en generalitzar. No em sembla bé la política.
Sigues el primer a qui li agrada això.
Dèlia
#2
Només als immigrants, però trobo que la forma de castigar no és fotre fora a la gent, això es treuret els problemes tu per comoditat.
Sigues el primer a qui li agrada això.
Talia
#3
No sé que respondre a l'enquesta, és una mescla entre la segona i la tercera.
Si estan il·legals, fora!!! però siga qui siga i vinga d'on vinga!!!
Els meus pares porten un camping a un poble d'Albacete, un dia vam tindre problemes amb uns sudamericans. Ells van incomplir les normes, les quals coneixien i estaven avisats, nosaltres van actuar de forma concreta, i després ens van taxar de racistes. No, si se fan les coses mal, shan de castigar, joder!! No ferem el que vam fer per que eren sudamericans, nooo, perq van incomplir les normes collons!!!
Si viuen de forma il·legal i els fan fora, no es poden queixar!! no estan legals!!!. Estan allà, que compleisquen les normesd'allà. Però això hauria de ser amb tots, no per què siguen gitanos. tots som iguals! Que no es tinguen en compte qui és el que fa les coses mal, sino, simplement, les coses mal.... i que jutgen sols això.
Sigues el primer a qui li agrada això.
Alain VIDAL
#4
Explico la llei :
Aquesta llei destitueix la nacionalitat francesa als immigrats que han esdevingut francesos i que han fet actes greus (Matar a un policia, un guardia civil, un jutge...).
El "francès de sempre" irà a la preso mentre que el "nou francès" irà a la preso i tindrà la doble pena de perdre la nacionalitat francesa, esdevenint apatrida, perquè, en general, el seu pais d'origen no vol tornar la nacionalitat d'origen al "nou francès" destituït.
Parlant de Sarko-NAZI. Es un home molt perillos, capaç de matar els seus pares per arribar al lloc que vol. Pren idees males de gent "no freqüentables" (Le Pen, Berlusconi...).
Exemple : Posa "gent de confiança" a les direccions generals de la televisio, de la ràdio i dels diaris, per millor control.lar l'informacio i per millor fer callar l'oposicio.
Parlant del cognom "Sarkozy". Es un cognom d'origen Rom. Un tal Sarkozy, de Lyon, ha parlat a la ràdio, fa pocs dies, explicant aixo. Ha dit que ha escrit a president per li explicar lo que ha dit a la ràdio. El cognom Sarkozy prové de la mateixa zona. Doncs, vol dir que els avantpassats del Sarko-NAZI, els avantpassats d'aquell Sarkozy de Lyon, els avantpassats dels Sarkozy de Martigues (N'hi ha !) i els avantpassats de tots els Sarkozy del mon vivien tots en la mateixa zona i eren germans o cosins.
Els policies control.len més Africans i Gitanos que la resta dels ciutadans francesos. Per a ells, el fet de ser Africà o Gitano, ja és un delicte. No cal generalitzar ! No és perquè 5% de persones fan una cosa que, obligatoriament, els 95% que queden fan iguals. La generalitzacio és racisme.
El racisme és perillos i és un delicte. El racisme divideix la classe obrera. El racisme porta la gent a fer-se la guerra.
Anem en compte ! L'estat francès s'està feixitzant cada dia més !
Demà mati, vaig a Marseille amb una Amiga Senegalesa que té de fer coses administratives. L'accompanyo, perquè no té cap cotxe. Si li demanen els papers i no a mi, els ensenyaré. Si em diuen "No fa falta !", demanaré perquè a ella els demanen els papers, i no a jo. Que potser és una perillosa delinqüent (Es honesta i és infirmera).
Si Sarko-NAZI actua aixis és
1/ Que a la primavera de 2012, hi ha eleccions presidencials i que vol guanyar les eleccions.
Entre 2005 i 2007, quan era Ministre de l'Interior, ha fet igual. Hi ha hagut onada de repressio...
2/ Quan parlen d'aixo, ens amaguen les malversacions que fan (Corrupcio, delictes financers diversos...), ens amaguen la pujada dels preus i de l'atur i la baixada del poder de compra, ens amaguen les vagues sectorials que hi ha pertot arreu de l'estat francès, ens amaguen les empreses que tanquen, ens amaguen la revolta que comença a bullir...
Hem d'eradicar el racisme, d'on que vingui.
||*||
Sigues el primer a qui li agrada això.
Talia
#5
Jo no em fixaria d'onprovéel cognom, en part, no és sa culpa.
I em sembla molt malament que controlen més a africants i a gitanos que als propis francesos, per què tants un com altres podem fer els mateixos delictes... com tu dius, en ixe aspecte, són molt racistes:S
Sigues el primer a qui li agrada això.
JumpyOi
#6
Jo opino, que ja que hi ha aquestes normes, que s'apliquin a la resta de françesos.
Jo entenc que no viuen en situacions amb una bona higiene, en bon habitatge... però no calen els delictes...
De totes formes, em sembla bé, que si la lies, et fotin fora del país, però no per ser immigrant o gitano, Simplement per el que has fet.
Que s'apliqui als françesos... ;)
Sigues el primer a qui li agrada això.
Dèlia
#7
No, s'implement no hi ha perquè fer fora a ningú, ni francés ni gitano. Si ets capaç de fer una llei com aquesta també ets capaç d'arreglar els problemes del País, això sí, amb una mica de seny, si us plau. La deliqüència en moltes ocasions es fruit de la pobresa i de la supervivència, i això ho pot passar qualsevol ésser humà depenen de la seva situació. Ara, si ens posem a veure el valor que han robat "els gitanos" (generalitzant,perquè els han expulsat per seguretat) i el comparem amb els diners que se'n porta el govern, podrem veure qui és el que realment necessita ser fora del País. Els problemes de deliqüència com ja he dit solen venir de la pobresa i/o d'un entorn marginal, clar esta que si l'egoisme ens pot i no ens possem a la pell del ser humà delinqüent no veurem més allà que injustícies, és fàcil quan tu des de ben petit t'has criat en una familia "normal" i has viscut sempre bé, però aquesta sort la té poca gent al món... I la realitat és que necessiten ajuda, no despreci. La igualtat és bonica però inexistent, encara que ens vulguin fer creure el contrari. Però ja m'aniria per un altre tema, el que volia dir es que les expulsions d'un país no tindrien que existir, i més per una raó tan xenòfoba com aquesta.
Sigues el primer a qui li agrada això.
Diego
#8
Ja posats que fotin fora als francesos que hi ha a Occitània, Bretanya, Flandes, Alsàcia-Lorena, Iparralde, Arpitània, Catalunya Nord i Còrsega.
Sigues el primer a qui li agrada això.