Dèlia
#0
Ahir vaig veure per primera vegada la pel·licula de Tierra y Libertad i ja tinc ganes de tornar-la a veure, la recomano perquè a mi em va agradar molt i reflexa molt bé les causes dels fets de maig del 38, durant la guerra civil espanyola, les diferències entre republicans, comunistes i llibertaris, que mentres es barallen entre sí, Franco va conseguint més poder. Sipnosis: Terra i llibertat (títol original: Land and Freedom) és una pel lícula de 1995 dirigida per Ken Loach i escrita per Jim Allen. La pel.lícula narra la història de David Carr, un treballador sense feina membre del Partit Comunista de Gran Bretanya, que decideix lluitar en el bàndol republicà a la Guerra Civil espanyola. La pel.lícula està inspirada per Homenatge a Catalunya, obra de George Orwell en la qual aquest narra la seva experiència a Espanya durant la Guerra Civil espanyola. Va obtenir el Premi Internacional de la Crítica de la FIPRESCI i el premi del Jurat Ecumènic a Cannes. Descarrega [1link] - http://www.taringa.net/posts/tv-peliculas-series/6525587/Tierra-y-Libertad-_1-link_---Ken-Loach.html
Sigues el primer a qui li agrada això.
Victor
#1
Jo he llegit el llibre! No sabia que hi hagués una peli :O
La voré ^^
Sigues el primer a qui li agrada això.
Andrea
#2
l'he vist i es molt bona :)
Sigues el primer a qui li agrada això.
Victor
#3
Ja l'he vist m'ha agradat molt ^^
De totes formes vos recomane la lectura del llibre de Orwell, tant l'Homenatge a Catalunya com 1984.
Sigues el primer a qui li agrada això.
Dèlia
#4
Sí, jo ara el començaré. He trobat el llibre per llegir-lo en pdf, però està en castellà i no l'he trobat en català per aquí, només a la tendaxD. Així que si algú sap que estigui en pdf en català que ho digui, jo poso l'enllaç del llibre en castellà i el resum per si algú més se'l vol llegir. RESUM: És un llibre molt modest: sembla que digui el mínim que es pot dir d’un tema de gran magnitud. I, en dir-ne el mínim, en diu el màxim. El tema principal és un període de la Guerra Civil espanyola en el qual, durant uns mesos, fins que fou molt greument ferit, l’autor lluità com a soldat en les trinxeres. Tothom sap que la Guerra Civil fou un dels esdeveniments decisius de la nostra època. Però ha passat ja massa temps des d’aleshores, i actualment el nostre sentit de la història va essent destruït: la nostra memòria és curta i la rapidesa amb què ens assalten els esdeveniments encara l’escura més. El llibre de George Orwell mereixeria la nostra atenció de manera només limitada si no fos altra cosa que el relat de les seves experiències en la Guerra Civil. Però és molt més que això. És un testimoni de la naturalesa de la vida política moderna. I és també una demostració per part de l’autor d’una de les maneres idònies d’enfrontar-se amb aquesta vida. Per primer cop apareix publicada una versió íntegra i sense censura d’aquest relat d’Orwell que ha esdevingut un clàssic del segle XX. ENLLAÇ AL LLIBRE: http://www.librosgratisweb.com/html/orwell-george/homenaje-a-catalunya/index.htm
Sigues el primer a qui li agrada això.
Daniel OG
#5
Me l'he baixada i el llibre també, ja veurem què tal.
Sigues el primer a qui li agrada això.
JumpyOi
#6
Ara mateix no em deixa descarregar-la xD resulta que no funciona la web, estan fent coses...
Després la descarrego U.U XD
Sigues el primer a qui li agrada això.
Dèlia
#7
Jo la tinc al pen, un dia que ens veiem te la paso si vols.
Sigues el primer a qui li agrada això.
JumpyOi
#8
ui, ui... vindràs a on? jo t'espero però no saps ben bé on visc, així que ho dubto molt.
Sigues el primer a qui li agrada això.
#9
Jo he llegit homenage a Catalunya i Rebelión en la Granja. Les dues obres excel·lentíssimes i escrites d'una forma excepcional.
Sigues el primer a qui li agrada això.
Victor
#10
M'apunte rebelión en la granja com a pendent!
Sigues el primer a qui li agrada això.
Diego
#11
Ja l'he vista, però me la baixo per tenir-la :P
Sigues el primer a qui li agrada això.