Cromelnordic
#0
Benvolguts flogcats, us convido a llegir primer l’article i després el comentari de sota. En fi, esperant que aquest “full de ruta” de posar el comentari al final us sembli prou bé, anem ja amb l’article…
------------------------------------------------------- --------------------------------
En una escola de Valls el nom de la qual no donarem, cap als volts de la dècada dels 80, un grup de prop de cent alumnes escolten la institutriu de l’escola que els dóna la benvinguda. Tots els nens escolten silenciosos, i un d’ells aguanta la respiració…
La institutriu o professora, des de dalt d’una petita tarima, amb diverses professores i directores sentades a la seva esquena, fa el discurs a la canalla:
- Per a tots vosaltres, nens petits que veniu per primer cop a aquesta escola, que sapigueu que aquí hi trobareu una vertadera llar – la professora agafa aire, hi ha uns segons de silenci; després continua: - una vertadera llar on els professors dónen als alumnes el mateix que una mare dóna sempre als seus fills, allò que uneix a les persones i a la gent: l’AMOR.
Algú trenca inesperadament el discurs:
- Encara sort, professora, encara sort!! – diu un nen petit entre el públic, que era jo mateix: - Em pensava que anava a dir El Frikisme!!
- ¿E... el frikisme? ¿Has dit el frikisme? - diu la institutriu amb els ulls ben oberts, mentre els nens del voltant, després de posar cara extranyada uns segons, es petaven a riure sorollosament. Però la institutriu fa cara de pomes agres i es gira enrera cap a una de les profes, mentre diu en veu baixa:
- ¿Qui és aquest noi que parla d'aquesta manera tant... individual?
- M'han dit que és el Marquet. Dels Corbera. Un noi com a molt introvertit i com una mica excèntric.
- Doncs bé, senyora professora, ¿no li sembla que el que hauríem de fer, amb el Marquet, és proposar-lo per un suspens en l'evaluació?
- No és mala idea... Prenc nota de la seva suggerència.
I el dia va continuar...
I així va ser com es va donar a conèixer per primer cop als nois de la escola, adquirint el que alguns en diuen un tipus de fama, en Marquet, el noi que anys després en el futur seria conegut com l'Stoer primer, poeta, filòsof, escriptor, somiador i aficionat a la Coca-cola. Un noi més raro i curiós que un gos verd, modèstia a part...
I vet aquí un gos, i el conte ja s'ha fos; i vet aquí un gat, i el conte s'ha acabat.
------------------------------------------------------- --------------------------------
Aquesta història és un simbolisme sobre mi mateix com a persona, internauta i escriptor. A dir veritat, per si algú ho ha endevinat, l'acudit l'he basat en un "xist" de la Mafalda, el popular personatge de Quino (qui vulgui saber de quin acudit en concret, que el busqui ell mateix, i que tingui paciència i sort). De fet, he vulgut plasmar en un acudit (que potser esdevindrà immortal, com es sol dir) la meva persona, i, de pas, si he tingut sort, poder fer riure una mica al meu estimat públic. No hi ha hagut més pretensions.
I no crec necessari dir res més, fins al pròxim relat. A reveure, flogcats i flogcates. Salut i sort.
Sigues el primer a qui li agrada això.
Albert
#1
Curiós.
Sigues el primer a qui li agrada això.
Cromelnordic
#2
A veure què pensen els de Relats d'aquest xist-relat...
Sigues el primer a qui li agrada això.
Talia
#3
em... :) en lo de frikisme m'he quedat un poc pillada... una mare no sol donar-ne d'això xD
M'encanta Quino, tinc llibres d'ell. M'agradaria que posares la tira còmica en la que t'has basat, per què... ara mateix... no em ve cap al cap. T'ho agrairïa, gran curiositat que tinc! xD i com a que no hi ha tires de quino, i de mafalda en concret... per trobar-ho.....!! En serio, voldria saber-ho!!! :)
Sigues el primer a qui li agrada això.
Sigues el primer a qui li agrada això.
Albert
#5
Hahahahahah FAN!
Sigues el primer a qui li agrada això.
Sigues el primer a qui li agrada això.