Daniel OG
#0
L'Audiència Nacional de l'estat espanyol acaba de suspendre el jutge Baltasar Garzón per investigar els crims del franquisme.
Franco ha tornat al poder.
http://www.publico.es/espana/312732/cgpj/suspende/garzon
Sigues el primer a qui li agrada això.
Talia
#1
mare meua... que fort...
aquesta justicia tan justa que tenim...... juas!
Al menys, l'enquesta de baix diu que la majoria de gent no està d'acord amb ixa desicio...
Sigues el primer a qui li agrada això.
Talia
#2
home....... ja se que ixa enquesta no va a canviar res del que s'ha decidit, però si anara guanyant el sí encara seria més flipant! :S
Sigues el primer a qui li agrada això.
Daniel OG
#3
Jordi no estic d'acord amb eixa campanya.
Ara a quin sant?
Per què no s'ha tornat a denunciar fa d'un parell d'anys? Per què ara eixe cas altra volta?
Només és oportunisme. Estic fart d'oportunistes polítics, d'independentistes i de no-independentistes.
Per molta raó que tinguen i encara que els fets foren veritat, no es pot mesclar eixe cas amb el del franquisme, que és pel qual se li està jutjant, i desitjar que siga suspés i acusar-lo de prevaricació, anant de la ma amb Falange.
Sigues el primer a qui li agrada això.
Albert
#4
És que simplement el fet de que siga Falange i Manos Limpias, vestigis purs i durs del franquisme, els que hagen denunciat...ja és donar-li una patada al cul a la democràcia.
Prou de suportar que el franquisme siga intocable. Cal mobilitzacions, manifestacions i deixar ben clar amb els nostres missatges i els nostres vots que no tolerem impunitat per als dictadors. Perquè Franco està mort però la seua prole encara pulula per Madrid.
Sigues el primer a qui li agrada això.
Albert
#5
Òbviament la conducta de Garzón amb respecte als independentistes és repugnant, i ningú que meresca el meu respecte deixaria de condemnar-la. Però Garzón vulguem o no també ha tancat Pinochet, ha furgat en ETA i en el franquisme i ha obert debat en un tema del que no es parlava.
Rebutge a Garzón com a torturador, el recolze i respecte com a símbol en la lluita contra el franquisme. I, hui per hui, és l'únic jutge amb una mica de prestigi que ha tingut collons de ficar-hi el nas.
Sigues el primer a qui li agrada això.
Daniel OG
#6
A veure, tot això és més que condemnable, però repetisc, no guarda cap relació amb els fets gravíssims que acaben de succeir; per mi és un colp d'estat comparable al 23F per tot el que he pogut estudiar, que afortunadament tinc la sort.
Tots tenim relació amb gent que va patir la dictadura i s'ha patit d'una manera o altra la pèrdua de la gent més preparada i més intel·lectual que va ocasionar el genocidi franquista. Aquest genocidi és un dels causants de l'actual estat d'endarreriment versus altres països de l'entorn, i això, es siga independentista o no, ens afecta, perquè és aquí un dels llocs on més víctimes i més patiment hi va haver a la guerra (torne a citar pel que he pogut estudiar).
M'agradaria conèixer l'informe forense ratificat, si està alliberat, de les tortures del 92; els informes forenses són l'únic mitjà fiable per un cas així. Ni cap periòdic ni cap testimoni és vàlid. Menys encara tercers ni partits polítics que estaven pel mig, d'un lloc i altre.
Amb aquest informe forense es demostraren les tortures i, lamentablement sembla que no hagué, la condemna als responsables de les mateixes, al més alt nivell possible.
D'igual manera, amb les desaparicions del franquisme només són vàlides les actes de desaparicions i trobar els cadàvers. És això el que tractava d'ordenar aquest jutge, en este cas Garzón, i per la qual cosa, per atrevir-se a destapar la part més obscura de la última part de la dictadura, pel que els dinosaures del CGPJ el condemnen.
A totes les policies i cossos de seguretat del món hi ha un costat obscur, i totes torturen, d'una manera o altra. És lamentable i així. Afortunadament puc llegir que en este cas la justícia ha intervingut, ja que el tribunal internacional va condemnar l'estat espanyol pels fets. Massa tard i per qui no havia d'haver arribat, però al menys alguna petita justícia hagué.
Per cert, jo tenia 4 anys al 92, així que no em sent al·ludit per això de "alguns hagen oblidat qui ha estat i que va fer".
Sigues el primer a qui li agrada això.
Ness
#7
Però xiquet, Franco no ha tornat, ell no se'n va moure pas de la cadira de direcció!!!!!
Sigues el primer a qui li agrada això.
Albert
#8
Eeeexacte.
Sigues el primer a qui li agrada això.