Fòrum en català d'opinió i debat lliure sobre actualitat, països catalans, país valencià, política, esport, informàtica... per als usuaris joves de flog.cat
No has iniciat sessió.
Molaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Desconnectat
Review: Vagabond
Vagabond és obra de Takehiko Inoue, autor de altres coneguts com Slam Dunk que potser us sone.
El manga narra la història de Musashi Miyamoto, personatge històric que visqué les últimes alenades del Japó Feudal. Fou un dels espadatxins més temuts de Japó i que es convertí en un autèntic mestre de la katana. El manga es basa en gran part en les novel·les d'Eiji Yoshikawa sobre el personatge.
Vagabond ha rebut nombrosos premis, entre ells el Gran Premi del Festival d'Artes dels Mitjans del 2000 de la Agència Japonesa per a Afers Culturals, la número 24 Condecoració Kodansha per Millor Manga, la Condecoració Cultural Tezuka Osamu i ha estat nominat per al Premi Eisner del 2003 en la categoria de Millor Escriptor/ Artista.
Una mica d'argument
Takezo és un guerrer brutal i salvatge que, en companyia del seu amic Matahachi, acudeix a la batalla de Sekigahara amb la intenció d'aprendre a matar homes. Així de simple. Acabada la batalla, certs esdeveniments li obligaran a canviar el seu nom pel de Musashi Miyamoto i viatjar per tot Japó retant als més diversos mestres de les arts marcials.
Mai he sigut un gran entusiasta dels manga de samuràis (de pel·lícules una mica :verg:) però Vagabond m'ha fet canviar la perspectiva. Ja d'entrada destaca el dibuix enormement realista que aconsegueix Inoue amb molts menys traços que altres, la qual cosa fa un dibuix increïblement aconseguit però sense sobrecarregar les pàgines. Els personatges en són una bona mostra, però en els paisatges desplega tot el seu talent i dibuixa fins el més petit brot d'herba.
Si seguim amb el tema, les aquarel·les que il·lustren les portades dels toms ja són altre món: una pintura de caire impressionista, lluminosa i molt hermosa.
No sóc massa adepte dels manga "tocho" que abusen de diàlegs i no donen lloc a una mica d'acció, i Vagabond aconsegueix un equilibri quasi perfecte entre les dues coses. Diàlegs distendits però àgils que donen una profunditat apassionant als personatges i que fan evolucionar al protagonista fins al seu destí...i batalles realistes, i per aixó mateix crues i sanguinolentes (aprens el dany que pot fer una katana xD) on l'autor no es talla gens en mostrar-hi sang, la qual, no obstant, no és gratuïta ni molt menys.
El total de tomos fins l'hora són 31. Òbviament es pot descarregar (aquí, si busqueu els tomos que falten us puc dir on
) però l'Editorial Ivrea fa molt bona edició a 8'50 el tomo. Jo el tinc en pendents xD
Veredicte:
El millor: el dibuix i la profunditat del personatge de Musashi.
El pitjor: que no et mole el rollo samurai. xD
Nota: 9 de 10
(si, m'encanta xD)
Disculpeu per dur tant de temps inactiu però es que no hi estava motivat :verg: . A veure si m'hi agafo i en faig més a menut.
I si algú vol fer-ne que en faça també, eh, que aquest tema és democràtic xDD
Salut i justícia! 
Desconnectat
doncs el dibuix està bastant b, no m'he l'esperava així!
encara q a mi els samurais pf... xD
no m'agraden
pero els dibuixos es pot dir
q esta força b
Desconnectat
En aquest link hi són tots els tomos: http://aranafansub.mforos.com/992684/69 … 2-proceso/
Es que a mi sempre m'ha molat el rotllo samurai xD
Desconnectat
Bueno Tork, x a gustos colors com sempre dic, o diem alguns xD o tots muahaha.
xq a mi m'agrada, i m'he baixat tota la temporada
i estic mirant...
però no es el mateix k BDZ o Dr. Slump, :$
series ke he criat !
com en conan , muahaha xP
Desconnectat
Torkemada escrigué:
Mai he sigut un gran entusiasta dels manga de samuràis...
Torkemada escrigué:
:pucko:
Desconnectat
thor9216 escrigué:
Torkemada escrigué:
Mai he sigut un gran entusiasta dels manga de samuràis...
Torkemada escrigué:
:pucko:
Sempre m'ha molat el rotllo samurai en general, pero els manga de samurais en concret em pareixien lents i tediosos. Em pareixien, abans de Vagabond.
Aixx la teua mania de buscar-me errades xDDD
Desconnectat
oix oix...
Desconnectat
com vulguis!
Desconnectat
Vinga Naruto!! XDD
P.D.: Maleit Bleach!!! Com que més rellenoooooooooooooo?????????????????? AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
Desconnectat
x140l31 escrigué:
Vinga Naruto!! XDD
P.D.: Maleit Bleach!!! Com que més rellenoooooooooooooo?????????????????? AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
El relleno no acabava en el 255?? O.O
Desconnectat
Se suposavaaaaaaaaaaaaaaaaaA!!!!!!!!!!!!!!!! T_T
Avuí miraré de què coi va el següent relleno... a l'hora de sopar ^^
Desconnectat
Review: Naruto
Si hi ha algun manganime que coneixen quasi tots (apart de Dragon Ball i Shin Chan xD) és el cèlebre Naruto, de Masashi Kishimoto.
"Naruto" narra les aventures d'un ninja hiperactiu, sorollós i impredictible que viu a l'Aldea Oculta de Konoha. Naruto aspira a convertir-se en Hokage (cap de l'Aldea), per aconseguir ser algú reconegut dins de la mateixa.
Naruto com a manga començà a publicar-se allà pel 1997 en la Shonen Jump. El manga alcançà ràpidament l'èxit i fou adaptat a l'anime per l'estudi Pierrot. Ha dut repercussions més allà de les fronteres nipones, sent distribuit per més de 23 països i alcançant un volum de merchandising més que notable.
El manga de Naruto és, sens dubte, una proposta original, o almenys ho era fa deu anys, quan cap mangaka dibuixaba ninjes que tiressin foc ni s'autoclonaren. Amb una clara (i declarada) influència de Dragon Ball, Naruto té escenes d'acció llampegants i un argument més que notable en el gènere, encara que amb una lleugera tendència a la baixa si avancem cap als últims capítols.
El dibuix és prou simple, però l'intel·ligent disseny dels personatges i els elaborats paisatges ho fan perdonar. A més, el dibuix complix perfectament la seua funció. 
Parlem de l'anime. Sobretot en la primera temporada, és genial: acció ràpida, fàcil de digerir i una animació en la mitjana. Si bé, a mesura que avancem cap a la segona temporada (Naruto Shippuuden) l'estudi Pierrot acusa una certa falta de "ganes" i, a excepció d'alguns capítols memorables, fa una animació que no destaca especialment per la seua qualitat.
Si tinguessim que traure altre "però" a l'anime, seria el relleno o filler que engrosa ambdues temporades, però sobretot la segona. Es tracta de capítols "inventats" per l'estudi, amb un argument sovint postís i que no aporta res al fil principal de la trama. Aquest no du massa problemes (pots saltar-te directament els capítols de relleno sense perdre't res) però si segueixes la sèrie al dia, pot cansar realment i desanimar-te a l'hora de seguir-la.
Parlant en xifres, Naruto té 49 volums de manga (encara així té menys que One Piece xD) i l'anime, dividit com hem dit abans en dues temporades, té 220 capítols en la primera temporada i 145 en la Shippuuden.
Veredicte:
El millor: Acció molt ràpida i prou impressionant quan l'estudi (o l'autor) s'alcen amb ganes. Moments memorables.
El pitjor: L'animació de Pierrot. El relleno. El doblatge al castellà :vomit:
Nota: 6'8 de 10
No és el millor que pots vore, però fou el meu primer manga :3 i va bé per començar xD.
Aquestes dues setmanes que ve tinc exàmens i estaré virtualment inactiu. Quan acabi, voré si em pose al dia amb D Gray-Man i hi faig review.
Salut i justícia!
PD: manga i anime al post principal. En català, aquesta pàgina sol treure el manga en català cada setmana (quan hi ha fansubbers ^^). Disfruteu-hi!
Desconnectat
PODRIES PASSAR-TE AL BLOG, i alla fer copies i pegues...
i possar mes descarregues etc.
jo podria ajudar-te
Desconnectat
puto naruto.... ara la shippuden ja no la segueixo cada setmana si no que vaig acumulant capítols durant un parell de mesos i així me'ls veig tots de cop... perquè amb mitja hora de relleno sembla que no pasi absolutament res...
Desconnectat
Es que no passa res, jo directament passo del relleno i quan els de l'estudi decidisquen posar algo decent, ho miro...
A Bleach pareixia que haguessin acabat la trunyohistòria de les zanpakutou boges i ara estan llançant altra saga que és IGUAL -.-'
Desconnectat
Home la historia de les zanpaktou no estava gens malament... Però la d'ara no pinta gaire bé xD
Desconnectat
No se, potser no estava tan mal, però es que jo vaig vore un capítol aleatori d'eixa saga i l'animació era una cagada així que... 
Per regla general no miro el relleno, ja quan acabe ho tornaré a vore xDD
Desconnectat
Anime i manga afegits a la llista (he escoltat coses molt bones d'ells xD):
-20th Century Boys
-The Breaker
-Gintama
-Negima
-King of the Thorn
-Tenjo Tenge
-Seiken Blacksmith
-Darker Than Black
Si algú les coneix, podria dir-me d'on baixar-les? (per no buscar xD)
Quan me les mire, si em fan gràcia hi faré review.
Salut i que passeu bon Carnestoltes ^^
Desconnectat